PROJEKT: Ukradeno?
Sobota, 6. september 2014
Dvorana Union ob 19.30
Maribor

Richard Tognetti - avtor projekta
Jure Ivanušič - soavtor
Aljaž Zupančič - sodelavec pri dramaturškem konceptu in avtor tekstov
Robert Murray - sodelavec pri dramaturškem konceptu
Joseph Nizzeti - sodelavec pri dramaturškem konceptu
Nejc Bečan - avtor priredb

Izvajalci:
Richard Tognetti - vodja, solo violina 
ORKESTER FESTIVALA MARIBOR 

KOMORNI ZBOR HUGO WOLF
Aleš Marčič – zborovodja

Jure Ivanušič - dramski teksti
Per Rundberg - klavir
Tomaž Sevšek - orgle, čembalo 
Ernest Šarközi - cimbale 
Gypsy Devils
Tim Urbanya  - DJ
in številni drugi 

Allcomb d.o.o. - video
Danilo Ženko - tonski mojster

Spored bo zajemal:
Odlomke iz del Mozarta, Beethovna, R. Straussa, J. S. Bacha, Wagnerja, Stravinskega, Vivaldija, Ligetija, K. Weilla, Dvořáka, Berga, J. Williamsa, Šostakoviča, J. Hornerja in številnih drugih skladateljev klasične glasbe.

V povezavi z izposojenimi temami iz klasične glasbe se bomo spomnili nekaterih najbolj znanih odlomkov iz filmske glasbe ter pod drobnogled vzeli nekaj največjih uspešnic popularne glasbe.

Potem, ko je leta 2011 začel iz Nič, že leta 2012 pa imel Vse, se zdi tema letošnjega festivala, kraja, povsem logično nadaljevanje. Nekoga izobilje je vselej nekoga drugega skušnjava! Glasba ni pri tem nikakršna izjema. In sodeč po številnih primerih ukradenih ... ups... izposojenih melodij, fraz, napevov in idej, ki jih ponuja glasbena zgodovina, se je tej skušnjavi očitno zelo težko upreti. Kar vprašajte Händla, ki si je izposojal pri malone vsakomur (v opravičilo je treba dodati, da je bila v baroku to običajna praksa), da bi si nato Brahms, Beethoven ali Schönberg izposojali od njega. Prsti so hudo srbeli celo velikane, kakršna sta Bach in Mozart, pa tudi Straussa, Schuberta, Sibeliusa – da Šostakoviča niti ne omenjamo. Človek se je celo javno proglasil za glasbenega kleptomana!

Kdo ve, v koliko manj umetninah bi lahko danes uživali, če bi lahko skladatelji naredili tako, kot to počno bogati in lepi: postavili zidove, vključili kamere in s povodca spustili dobermane. Toda, ali je dejstvo, da v glasbi to pač ni mogoče dovolj, da opraviči krajo ... ups ... izposojo? Smo zato mi, ki tako očitno uživamo v ukradeni robi, nedolžni?